niedziela, 10 maja 2015

Disney Book Tag


Cześć wszystkim! Na zakończenie weekendu mam dla Was niespodziankę. Właśnie zostałam nominowana przez Kalorkę do Disney Book Tag! Będzie to mój pierwszy w życiu Tag, więc mam nadzieję, że nie wyjdzie aż tak źle. A więc do dzieła!

1. Mała syrenka - bohater, który jest wyobcowany lub czuje się nieswojo w sytuacji, w której się znalazł
Najbardziej pasującą postacią do tego pytania jest Mia z "Zostań, jeśli kochasz" Gale Forman. Sytuacja, w której się znalazła była dość ciężka jednak jej odsunięcie od chłopak i rodziny bardzo mnie irytowała.


2. Kopciuszek - bohater, który przechodzi ogromną metamorfozę
Takim "kopciuszkiem" okazała się niepozorna Violet Willoughby z książki "Córka Medium" Alyxandra Harvey. Na początku spokojna i uległa w każdej sprawie matce, nie miała swojego zdania, martwiła się "co ludzie o niej powiedzą". Pod koniec opowieści potrafiła podjąć już samodzielnie decyzje, nie mówiąc już o tym, że rozwiązała sprawę zabójstwa.

3. Królewna Śnieżka - książka, której bohaterowie diametralnie różnią się od siebie nawzajem
Tak na prawdę nic nie przychodzi mi teraz do głowy. Chyba zostanę przy "Zmierzchu" Stephanie Meyer. Wampir i człowiek, nieśmiertelny i śmiertelniczka i tak dalej, i tak dalej.

4. Śpiąca Królewna - książka, podczas czytania której zasnąłeś
Do tej kategorii doskonal pasuje książka "Zdrada nieśmiertelnego" Gillian Shields. Historia może nie była bardzo zła, ale czytałam w życiu lepsze powieści.

5. Król Lew - bohater, który w dzieciństwie musiał zmierzyć się z traumatycznym wydarzeniem
Zdecydowanie Prim Everdeen (może i jest bohaterem drugoplanowym, ale podbiła moje serce od razu)- śmierć ojca, depresja matki, udział siostry w igrzyskach, a później... sami wiecie.

6. Piękna i Bestia - książka, której się bałaś, a okazało się, że jest wspaniała
"Ten Obcy" Ireny Jurgielewiczowej. Myślałam, że będzie to kolejna nudna lektura szkolna i miałam duże problemy, żeby zacząć ją czytać. Jak się później okazało, niepotrzebnie. Książka była świetna i przeczytałam ją w kilka godzin.

7. Alladyn - bohater, którego życzenie zostaje spełnione 
Tu przychodzi mi na myśl Melanie z "Intruza" twórczości Stephanie Meyer. Marzyła tylko o tym, aby odnaleźć swojego brata i Jareda. Dzięki pomocy Wandy udało jej się spełnić to marzenie.

8. Mulan - bohater, który udaje kogoś, kim nie jest
Najlepszym kandydatem na to stanowisko jest Sebastian z "Miasta Szkła". Gość po prostu rozłożył mnie na łopatki, kiedy dowiedziałam się kim na prawdę jest.

9. Toy Story - książka, której bohaterów chciałabyś ożywić 
Koszmarny Karolek! Są to moje ulubione książki z dzieciństwa i kiedy byłam mała chciałam ożywić Koszmarnego Karolka, Wredną Wandzię i całą resztę.

10. Disney Descendants - ulubiony czarny charakter
Severus Snape, chociaż na zakończenie okazało się, że jednak nie jest zły. I przyznaję się bez bicia, że nie przeczytałam Harrego Pottera.


I tak dobrnęliśmy do końca! Mam nadzieję, że Was nie zanudziłam. Świetnie bawiłam się odpowiadając na "pytania".

Nominuję:
Recenzje Raven 
Bukowe Opowieści
Książki życiem
LimoBooks
Karmelowe czytadła

Życzę miłej zabawy!

---Sara Gray---

P.S. Od dzisiaj na Facebooku znajdziecie cytat z książki, którą zrecenzuję następnym razem. Kto spróbuje zgadnąć o jaką książkę chodzi?

4 komentarze:

  1. Nie przeczytałaś Harry'ego Pottera?! Marsz do biblioteki! To przecież klasyka ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowny tag! Uwielbiam Disney'a zresztą chyba jak każdy!
    Pozdrawiam www.filigranoowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za nominację! Niedługo postaram się wstawić :D
    http://karmeloweczytadla.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń